Dagens låt: Te Espero Sentada



 - Spår nr 7 på Pies Descalzos (1996)

- Framförd under Tour Pies Descalzos

- Skriven av Shakira

Handlar om att hon sitter och väntar på någon, och att hon insett att han är den perfekte för henne, för livet utan honom är som "att dö, att gå utan att se sig för, att sjunga utan att höra, tala utan att andas och äta utan att tugga". I slutet av låten hörs en mansröst som säger "te quiero, te quiero mucho". Många fans tror att det är Shakiras pappas röst.


Mina tankar om Te Espero Sentada:

Jag gillar att den är skriven helt av Shakira. Låtarna hon skriver själv blir oftast ganska mysiga och söta (t.ex Día De Enero). Jag gillar skillnaden mellan versen och refrängen, och jag gillar trumpeten. Älskar texten.
Haha, jag gillar hela låten helt enkelt.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback