Dagens låt:

Tänkte göra så att jag varje dag sätter Spotify på shuffle och sedan skriver om den Shaki-låt som kommer upp. Låten som får äran att vara först blir....Este Amor Es Lo Más Bello Del Mundo!



Spår nr 9 på Peligro (1993)

- Aldrig framförd live
- Som de flesta låtarna på Peligro skriven av Eduardo Paz
Låten handlar om att "den här kärleken är den vackraste i världen. Refrängen, översatt, är så här:

För jag vet att den här kärleken är den vackraste i världen
Den släppte fri mitt hjärta
Till att älska dig varje sekund
För jag vet att den här kärleken är lika mycket din som min
Det är inte passion utan kärlek
En trapetsartist utan nät
Mellan oss två, mellan oss två


Mina tankar om Este Amor Es Lo Más Bello Del Mundo:
Det är kanske inte den bästa, roligaste eller vackraste låten - den är i stort sett ganska bortglömd - men jag tycker att den är väldigt söt och har en fin text. Även om hon inte skrev den själv. Med ett ord skulle jag beskriva den som gullig! Jag kan föreställa mig lilla Shak sitta i skolan och skriva hans namn i ett anteckningsblock (som hon sjunger om i låten).



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback